mandag 16. september 2013

Assinie

Lørdag-søndag denne helga, dro fam. Heng, fam. Zimsen og jeg til Assinie. Ca.2 timer å kjøre, og det er på en måte nærmeste strand som egner seg for å bade. Den nærmeste, som er et sted under 1 time unna, er det altfor høye bølger.

Masse folk på hotellet i tillegg til oss som dere kan se.
Kanskje ikke så rart siden det er "vinter" og utenom sesongen..

Inne på hotellrommet. I dette rommet var doen. Drepte en liten edderkopp mens jeg satt på do, og når jeg skulle kaste den nedi doen, ser jeg en stor edderkopp i doen. Æææææsj. De hadde tydeligvis  gjemt seg til jeg satte meg ned. Da var jeg ferdig på do! Hentet innsektssprayen når doen ikke ville trekke opp. Men så fikk jeg trukket opp etterhvert likevel, så denne edderkoppen druknet.
Anita (Zimsen) opplevde akkurat det samme! Huff.
Det var det eneste småkrypet jeg så på hotellrommet, og edderkoppene på badet hjemme i Norge er større.. Fint det.














Ungene lot seg (halvveis) underholde av film, mens vi voksne(og halvvoksne=meg) spilte spill.
Neste dag sto jeg opp til soloppgang, for her ved sjøen er det oftere sol enn i byen.
Drøyt fin som dere kan se..

Etter tre kvarter med venting (vel brukt på Bibelen), ga jeg opp og gikk å la meg igjen.

Senere fikk jeg vite at jeg hadde sett i feil retning. Typisk. Men jeg prøvde å se litt de andre retningene enn den retningen som tydeligvis var feil også, og det var ingen soloppgang fra verken nord, sør, øst eller vest..




Lagunen mellom hotellet vi var på og strandlinjen. Denne lagunen går visst helt til Liberia i den ene enden og Ghana i den andre. Tøft.
 Folksomt.



Det sto et skilt med advarsel om store bølger, haier og ingen badevakter. Jaja..
En fra hotellet fulgte litt med på oss likevel, og måtte "kjefte litt" på Svenni (Zimsen), som etter hans mening var for langt ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar