lørdag 24. august 2013

Blondie på tur

På HASH-turklubben i dag fikk jeg høre at jeg var ikke bare litt blond, men veeeldig blond. Og jeg tenkte for meg selv at: "Det er jo bare hårfargen, jeg er egentlig ikke såå blond bortsett fra det.."
Bergfrid hadde vært med og lagt opp løypa i dag, så hun forklarte meg hvordan den var.
Vi skulle rett frem først, mens de i løpe-gruppa skulle svinge inn til venstre et sted på veien. Så skulle veien gå nedover og det skulle være en ganske ordentlig vei.
Så kom vi til første kryss, og mannen som står og geleider folk peker svakt mot venstre når jeg sier "Walking". "Jaja, dette regnes vel som rett frem," tenker jeg.
Etter en stund ser jeg bare folk som jogger, både foran og bak, men tenker at det sikkert bare er fordi vi har jogget fra gåerne.
Men så kommer smellen; Checkback. Det betyr at jeg hadde tatt løpe-løypa. Ooops.
Optimisten meg tenker at nå kommer jeg til å komme heeelt sist av alle!
Løypa vi hadde jogget nå var bare en ekstra-runde, så veien videre var gå-løypa. Det tar laaaang tid før jeg ser noen gåere.
Så endelig ser jeg dem - gåerne. Dette er på et punkt jeg hadde jogget bak HASH-sjefen et stykke, så jeg fortsetter å jogge etter han ettersom han baner vei, og jogger fornøyd forbi mange. Woho!
Av beskrivelsen jeg hadde fått av Bergfrid, husker jeg at man skulle ta til høyre inne i en landsby for ikke å jogge omveien. Forvirrede meg jogger litt av omveien, men heldigvis bare litt av den før jeg skjønner greia.
Deler av løypa var en delvis gjengrodd sti. Dette er et av de bedre partiene.

Den nye yndlingsbrusen er kaffe mokka-brusen. Rar, men god!

Etter drikkepausen vet jeg det ikke er så veldig langt, så jeg drar på litt.
Ingen konkurranse, men jeg kunne ikke la være å smile av at jeg kom som første jente i mål.

- Fornøyd og litt blond jente -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar