torsdag 29. august 2013

Et småtroll og to småting

Det yngste misjonærbarnet Aron hilser. Han har spart opp skjegg her - eller bare spist baguett med sjokoladepålegg.. (Bildet er fra barnepass i forrige uke.)

                                                                                                                                                                                   





 

Abidjans svar på Märthas engleskole:
"Trafikkskole for engler" ..
Totalt mislykket vil jeg si - nesten alle kjører som svin. 

Når det er sagt, syns jeg faktisk trafikken her i byen er bedre enn det jeg har opplevd i Etiopia(med kristenrussen) og i Indonesia(med musikklinja på bibelskolen Fjellhaug). Eller så er jeg kanskje blitt mer vant til det. Hmm.. De kjører ikke særlig pent her uansett.








Tenkte jeg skulle ta med en hendelse som skjedde i en dagligvare forrige uke:
I butikken er det sånn at man må få veid det man kjøper i frukt-og grøntavdelingen hos en som står i denne avdelingen. Det gjorde jeg. Men da jeg skulle gå videre etter å ha veid det jeg skulle ha, gadd visst ikke mannen stå å veie lenger; han fulgte heller etter meg! Det var måten han bare gikk fra plassen sin på som ble litt komisk, så det var jo ikke rart at han i kjøttavdelingen begynte å le når han så hva som skjedde.. Etter et par vanlige spørsmål, spurte han om nummeret.. "Nei" er et enkelt ord som tydeligvis kan være vanskelig å forstå for enkelte (og jeg sa det til og med på fransk til han.. Herlighet.). Jaja, sånn kan det gå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar