torsdag 29. august 2013

På skolen

De fire siste dagene har jeg vært med misjonærbarna på den amerikanske skolen de går på for at starten skulle gå litt greiere for to av dem som er nye på skolen og ikke snakker engelsk(alt går på engelsk, bortsett fra fransktimene). Etter et år i Frankrike, snakker de en del fransk, og siden de aller fleste lærerne og en del av de andre elevene snakker fransk, hjelper det godt.
Han i 4.klasse har klart seg mest på egenhånd, så jeg har for det meste vært med hun i 2.klasse.


Dag for dag er det fremgang, selv om det tar tid før de kommer til å skjønne alt som blir sagt og kan snakke engelsk selv.

I dag var jeg nesten ikke med, og imorra skal jeg ikke være på skolen i det hele tatt.

Bønne-emne: Trivsel på skolen for alle misjonærbarna og engelsken for de to som er nye.
Takk til dere som ber!






I går hadde ei i 2.klasse bursdag, så da var det bursdagsfeiring med krone på hodet, cupcakes og regnbuekake. Det var noe annet pynt rundt cupcakesene, så jeg tenkte regnbuekaken bare var til pynt, men den var også spiselig. Bursdagsjenta mislikte skolen skikkelig før, men nå gleder hun seg til å komme på skolen hver dag - det var en av grunnene til at det ble gjort litt ekstra ut av feiringen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar