mandag 19. august 2013

Ut på tur med HASH-klubben, og takterrassen by night

HASH-klubben er en internasjonal turgruppe som går, jogger eller løper ulike runder rundt i Abidjan. Det finnes sånne grupper i andre land også. Det var to misjonærer og meg, og sånn 200-300 andre. Mye større enn jeg hadde forestilt meg. Man kan enten ta løpegruppa eller gågruppa. Distansen er litt forskjellig sånn at alle skal være fremme på drikkestasjonen samtidig. Vi valgte gågruppa, men jeg jogget for det meste.
Distansen var visst ikke så lang i dag i forhold til hva den pleier å være, så de fleste joggerne som pleide å være i gågruppa, hadde tatt løpegruppa denne gangen. Derfor endte jeg i front med to menn foran meg. Løypa var markert med makulert papir.
Det ser ut som det stort sett er god vei av bildene, men det var litt blandet. Litt gjengrodd til tider og litt jungel-fakter ut på landet her. Ville ikke funnet meg en sånn joggerunde i Norge en gang..
Når vi skulle kjøre hjem derfra, kuttet misjonærdama av litt av kaktusen. Og biten falt oppi pickupen, så da fikk vi med oss den hjem. Morsomt!
Søndags kveld hadde vi jentefilm på taket med Bergfrid og noen som hun kjente. Koooselig.
Takterrassen er fin om kvelden også!

2 kommentarer: