mandag 19. august 2013

Rundt omkring i nærheten

Annie sier hei. Det er den sykt skumle vakthunden..

 Dette er en av de som vokter søpla ute. Hold deg utenfor, sier bare jeg.
Ble vist litt rundt der vi bor. Dette er en del av gata vi bor i.
Så skulle jeg ut alene for å kjøpe stoff til en slags kjoledrakt ei av de innfødte skal sy til meg. På det første stedet jeg gikk til, kunne man ikke bare kjøpe stoffet - der ville de sy kjoledrakten også. Det ble ganske vanskelig å forklare på fransk at jeg bare ville kjøpe stoffet, og det tok sin tid før jeg skjønte hva de mente. Hun ene spurte om jeg snakket engelsk, men det hjalp bare litt, for da var det hun som slet med å forstå. Husket ikke hvordan jeg skulle si at jeg skulle se videre heller, så jeg sa bare takk og hadet når jeg gikk. Jaja, tror de fikk seg en god latter..
På det neste stedet, som var det jeg egentlig skulle til, måtte man kjøpe 3 "lengder" stoff hvis man skulle ha noe, og jeg skulle bare ha 2. Så siden det ikke var noe jeg hadde veldig lyst på at de stoffene hun hadde, droppet jeg det.

Wohooo for takterrasse.
Bildet under er et forsøk på å ta bilde av utsikten fra takterrassen. Utsikten er ganske så fin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar