fredag 30. august 2013

Se meg rundt-tur i nærheten


De oransje og gule bilene er det mange av. De oransje er vanlig taxi, mens de gule er taxier som går faste ruter.


 Å bære ting på hodet i tillegg til baby på ryggen eller ting i hendene, er helt normalt. Som oftest bæres det større og tyngre ting enn disse.

 Fordi hun solgte meg papaya, og gjerne ville bli tatt bilde av. Hun satt sammen med en del andre damer, men de var mest opptatt av å selge meg ulike ting.
Slum finnes ikke langt unna..

Utsikt.

Det gjelder å gå med kameraet fremme, for da spør folk om du vil ta bilde av dem:



Man kan få kjøpt mye langs veien:



En selger som ville jeg skulle ta bilde. De råtne bananene nederst til venstre er ikke vanlige bananer. De skal være sånn, og kan kokes eller stekes. Smaker litt spesielt, men man kan sikkert bli vant til det.

I dag så jeg ut som en turist. Det får bare være.
Glad for å kunne gå litt rundt på egenhånd.

4 kommentarer:

  1. Fiin blogg!! Du er råå, Elisabeth <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Charlotte! <3 Det er du også :D

      Slett
  2. Åh, så gøy når de faktisk vil bli tatt bilde av! For det er så kjedelig å snike seg til å ta bilder av folk og ting :)
    Disse bildene minner meg så om Brasil, og barna i slummen der at jeg blir nesten litt syk av lengsel :)
    - Ingrid, www.ingridsmiracles.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er gøy! Ja, men jeg er blitt ganske god på det også etterhvert.. Er jo litt flaut å måtte spørre hver gang jeg vil ta bilde og de ikke spør om det, hehe:)
      Kult, når var du i Brasil? :)
      - Elisabeth

      Slett